WineTrail bij hitte?
WineTrail bij hitte?

WineTrail bij hitte?

Zomerse temperaturen

Afgelopen week moest ik voor het eerst een Limburg Wine Ride afgelasten vanwege het extreme weer. In eerste instantie kwam de opmerking “Ja maar je mag toch verwachten dat je zomerse temperaturen krijgt in juni?”. Terechte vraag en sterker nog, die temperaturen wens je je, als je op pad gaat met een groep. Er is echter een verschil tussen 25-30 graden of 30+ en dan vooral 35+ met extreme zonnekracht. Dat is voor iedere inspanning teveel en daar zullen de extreme sporters vast een andere mening over hebben, maar in mijn geval voel ik me verantwoordelijk voor de groepen, waarmee ik op pad ga. De mensen zijn over het algemeen fit, maar hoe fit weet ik natuurlijk niet en daarom is het van belang verstandige keuzes te maken op voorhand. Overigens was degene van de eerdere opmerking het nadien wel met me eens dat het niet is doorgegaan.

Toekomst

Wat betreft de toekomst zal ik een clausule opnemen, dat bij 35+ ik een geboekt event zal annuleren. Tussen 30-35 graden kijk ik vooral naar de andere omstandigheden, zoals mogelijkheid tot afkoelen, vroeger starten of kans op onweersbuien. Verder heb ik besloten afscheid te nemen van de georganiseerde mountainbike tochten. Dit heb ik met veel plezier gedaan, maar is praktisch toch een te grote opgave gebleken qua organisatie.